petak, 14. prosinca 2012.

Druga adventska nedjelja i paprenjaci


U drugoj adventskoj nedjelji uz paljenje druge svijeće počela sam peći božićne kolače i raditi ukrase. Mislila sam sve to skupa prije ali jednostavno nisam stigla.


Uz drveni kalup koji sam dobila uz paprenjake nalazio se i recept, a kalup sam dobila iz Osijeka od kolegice s posla. Nisu ispali savršeno ali  ih je radilo puno malih ručica, moje kćeri i mala nećakinja. Tijesta je bilo posvuda, paprenjaci svakavih oblika i debljina ali mi smo jednostavno uživali.

SASTOJCI

 1 kg oštrog brašna
 0,5 kg mljevenih oraha
 0,25 kg meda
 0,25 kg šećera
 0,25 kg maslaca
 2 cijela (velika) jaja
 20 g cimeta u prahu
 30 g klinčića u prahu
 2 prstohvata mljevenog papra

Sve sastojke pomiješati i mijesiti dok orasi ne puste vlastitu masnoću, dok se ne dobije homogena masa, meni je trebalo jako dugo. Masa i puca ali ne brinite, tako mora biti. Razvaljajti  na debljinu od oko 5 mm.
Koristiti drvene kalupe ili one koje imate i izrezivati. Peći ih oko 10 minuta na 180. Kad se ohlade spremiti ih u limene kutije moraju odstajati zbog aroma.


Dok sam slušala djecu kako čitaju lektiru a to traje prilično dugo jer su krenule u prvi razred, ja sam polako krojila, izrezivala i šila ukrase za stepenište. Obožavam ovo doba godine i sve vezano uz to.

Nema komentara:

Objavi komentar